Poslanecký návrh novely zákona o poľovníctve bol dnes posunutý do druhého čítania. Aj napriek negatívnemu stanovisku Ministerstva financií, ktoré už vopred avizovalo svoj nesúhlas s uvedeným poslaneckým návrhom zákona o poľovníctve z dielne Fecka, Pročka a Kučeru, bude poľovníctvo po jeho schválení v tomto znení, enormne zaťažovať štátny rozpočet. Daňoví poplatníci by sa mali pripraviť na to, že poľovníctvo už nebude samofinancovné a bude si vyžadovať niekoľko miliónov eur ročne navyše. Napriek úspešnej petícii Poľovníctvo má zmysel so 154-tisíc podpismi, kde sa občania Slovenska jednoznačne vyjadrili proti takýmto pokusom, tento poslanecký návrh zavedie chaos, ktorí zaplatíme my všetci. Najdiskutovanejšiu tému škôd spôsobených zverou taktiež novela nerieši a nevyrieši, len vnesie chaos medzi užívateľov poľovných revírov a štát.
Uvedený návrh zákona o poľovníctve ukladá okresným úradom široký rozsah povinností, ktoré doteraz vykonávala poľovnícka samospráva z vlastných zdrojov a rozsiahlou dobrovoľníckou prácou funkcionárov. Ak by mala štátna správa zvládnuť túto úlohu, ministerstvo vnútra bude musieť navýšiť počet pracovníkov, zabezpečiť softvérové a hardvérové vybavenie, služobné vozidlá, čo zaťaží štátny rozpočet o niekoľko miliónov eur. Navyše v navrhnutom prenesení výkonu štátnej správy na iné organizácie, sa uvedený návrh javí ako protiústavný.
Zrušením povinného členstva a odňatím vydávania poľovných lístkov, Slovenská poľovnícka komora stratí svoje opodstatnenie a štát namiesto jednej organizácie bude musieť jednať s 1800 užívateľmi poľovných revírov a 66-tisíc držiteľmi poľovných lístkov vo veci veterinárnych opatrení, disciplíny, kontrolných strelieb, a ďalších. Zo spoločných rokovaní s pracovníkmi štátnej správy je už dnes zrejmé, že následky tejto novely okresné úrady nebudú vedieť v tomto stave zabezpečiť.
Odignorované bolo aj stanovisko Ministerstva financií SR, v ktorom sa jasne vyjadrilo, že sa nestotožňuje s tvrdením, že táto novela nebude mať negatívny vplyv na štátny rozpočet. Prechod vydávania, predlžovania a odnímania poľovných lístkov, rozširovanie kompetencií okresných úradov na úseku poľovníctva budú mať jednoznačne negatívne vplyvy na rozpočet verejnej správy. Poslanci v dôvodovej správe samozrejme neuviedli ani neodôvodnili predpokladané finančné dôsledky na rozpočet na bežný rok a na tri nasledujúce účtovné roky. Predpokladáme, že je to z dôvodu absolútnej neznalosti o funkčnosti poľovníckeho systému na Slovensku.
Ústavný súd skonštatoval už v roku 2016, že je dôležité zamerať pozornosť na skutočnosť, že poľovníci sú držiteľmi zbraní, čo samotnú právnu úpravu výkonu práva poľovníctva posúva na inú úroveň, ako napríklad úroveň rybárstva. „Je nepochybné, že pri téme držby a používania zbraní sa do popredia dostáva verejný záujem, resp. záujem celej spoločnosti na precíznej a dôkladnej regulácii tejto sféry.“. Aj preto je podľa vlády „vo verejnom záujme spoločnosti nevyhnutné regulovať túto činnosť aj prostredníctvom samosprávneho subjektu, t. j. SPK.“, skonštatoval Ústavný súd SR. Komore navyše zo zákona o zbraniach a strelive vyplýva povinnosť informovať Prezídium policajného zboru SR o platnosti poľovných lístkov, v súvislosti s naviazanou platnosťou zbrojných preukazov skupiny D na poľovné účely. Takúto jedinečnú evidenciu držiteľov zbraní, ktorú vedie komora, nemá žiadna organizácia na Slovensku.
V prípade, že by bol tento poslanecký návrh v NR SR schválený v druhom a treťom čítaní, bol by to svetový unikát, nakoľko by zákonodarný zbor demokratickej krajiny odignoroval petíciu podpísanú 154 tis. občanmi SR prostredníctvom podpory poslaneckého návrhu na zmenu a doplnenie zákona v čase, keď je vládny návrh zákona o poľovníctve predmetom rokovania v rámci riadneho legislatívneho procesu na úrovni Legislatívnej rady vlády SR!