Kancelária SPK, Štefánikova 10, Bratislava, tel. č.:  02/57 20 33 11

SPKSPK ako organizácia zriadená podľa § 41 zákona č. 274/2009 Z. z. o poľovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o poľovníctve“) informovala svoje organizačné zložky, že opatrenia proti šíreniu koronavírusu COVID-19, sa riadia už len regionálnym COVID automatom. Opatrenia pre organizovanie hromadných podujatí platné od 17.5.2021 sa riadia vyhláškou č. 208/2021 zo 14. mája 2021 (ďalej len „vyhláška“), ktorú nájdete spolu s listom v prílohe.

Plnenie preneseného výkonu štátnej správy ustanoveniami zákona o poľovníctve   
Z dôvodu plnenia úloh preneseného výkonu štátnej správy môžu byť organizované skúšky z poľovníctva, praktické skúšky zo strelectva, kontrolné streľby členov SPK, skúšky poľovnej upotrebiteľnosti psov za podmienok uvedených v § 4 vyhlášky. Pre výkon hromadných podujatí sa činnosť vyplývajúca zo zákona riadi podľa § 1 ods. 3 písm. d) zasadnutia, schôdze a iné podujatia, ktoré sa uskutočňujú na základe zákona, a použijú sa opatrenia podľa § 2 písm. b), d) až k) rovnako.

Hromadné športové podujatia       
Pre výkon hromadných športových podujatí sa riadime § 5 vyhlášky a regionálnym COVID automatom. Pri týchto podujatiach je organizátor športovej súťaže, okrem ostatných dôležitých bodov§ 5, povinný umožniť vstup do priestorov hromadného športového podujatia iba osobe, ktorá preukáže negatívnym výsledkom RT - PCR alebo LAMP testu na ochorenie COVID – 19 nie starším ako 72 hodín alebo negatívnym výsledkom antigénového testu na ochorenie COVID – 19 nie starším ako 24 hodín.  

Všeobecné ustanovenia k hromadným podujatiam (napr. výbory a členské schôdze) § 1
Podľa § 48 ods. 4 písm. d) zákona sa všetkým fyzickým osobám, fyzickým osobám – podnikateľoma právnickým osobám zakazuje usporadúvať hromadné podujatia športovej, kultúrnej, zábavnej, spoločenskej čiinej povahy, a to:   

  1. nad 6 osôb v územných obvodoch okresov v III. stupni varovania Alert systému pre monitorovanie vývoja epidémie a prijímanie protiepidemických opatrení v závislosti od intenzity šírenia COVID podľa COVID automat-u
  2. nad 10 osôb v územných obvodoch okresov v II. stupni varovania COVID automatu,
  3. nad 25 osôb v interiéri alebo 50 osôb v exteriéri v územných obvodoch okresov v I. stupni varovania COVID automat-u,
  4. nad kapacitu 25% interiérového priestoru na sedenie, avšak maximálne do počtu 250 osôb, alebo 50% exteriérového priestoru na sedenie, avšak maximálne do počtu 500 osôb, v územných obvodoch okresov v stupni ostražitosti COVID automat-u,
  5. v prípade státia, nad 50 osôb v interiéri alebo 100 osôb v exteriéri, v územných obvodoch okresov v II. stupni ostražitosti COVID automat-u,
  6. nad kapacitu 50% interiérového priestoru na sedenie, avšak maximálne do počtu 250 osôb, alebo 75% exteriérového priestoru na sedenie, avšak maximálne do počtu 500 osôb, v územných obvodoch okresov v stupni ostražitosti COVID automat-u,
  7. v prípade státia, nad 100 osôb v interiéri alebo 250 osôb v exteriéri, v územných obvodoch okresov v I. stupni ostražitosti COVID automat-u,
  8. v prípade státia nad 50% kapacity priestoru, v prípade sedenia nad 75% kapacity priestoru na sedenie, v oboch prípadoch však maximálne do počtu 1000 osôb v exteriéri alebo 500 osôb v interiéri, v územných obvodoch okresov v stupni monitoringu COVID automat-u.

Všeobecné opatrenia pre výkon hromadných podujatí (dodržiavanie odstupov, dezinfekcia priestorov, označený vstup aj výstup atď. sú uvedené v § 2 vyhlášky č. 208.

Pozor! Spoločné ustanovenie § 7 vyhlášky č. 208 - ak táto vyhláška uvádza podmienku negatívneho výsledku antigénového testu na ochorenie COVID-19, je ho možné nahradiť potvrdením o očkovaní, prekonaní COVID alebo vekom do 10 rokov. Je nutné naštudovať § 7 ods 1 písmená a, b, c, d.

Vzhľadom na súčasnú epidemiologickú situáciu pri organizovaní hromadných podujatí musia organizátori dodržiavať všetky protipandemické, hygienické a ostatné opatrenia, ktoré sú nariadené Úradu verejného zdravotníctva SR (ďalej len „ÚVZ SR“),  hlavným hygienikom SR a uzneseniami vlády SR.

Žiadame Vás, aby ste neustále sledovali aktualizácie nariadení Vlády SR a ÚVZ SR. Zároveň si organizátor akcie musí vyžiadať všetky povolenia, ak sú potrebné v zmysle vyhlášky ÚVZ SR k organizovaniu podujatia. Upozorňujeme všetkých organizátorov hromadných podujatí, že delegovanie skúšobnej komisie, skúšobných komisárov, kynologických rozhodcov a pod. nie je nariadením na konanie hromadného podujatia a nenahrádza súhlasné stanoviská ostatných orgánov, ak sa vyžadujú. Organizátor akcie nesie plnú zodpovednosť za dodržanie všetkých týchto opatrení.  

 

Attachments:
Download this file (vyhlaska_208_UVZ.pdf)vyhlaska_208_UVZ.pdf[Vyhláška ÚVZ SR č. 208 zo 14.5.2021]336 kB
Download this file (list_schodze_sutaze_skusky.pdf)list_schodze_sutaze_skusky.pdf[Usmernenie OPK/PO]586 kB

HĽADAŤ

Sledujte HALALI

halali premiera

E-KNIHA NÁVŠTEV REVÍRU SPK doreviru.sk

doreviru.sk

google play okraj 01

app store

  

Výročné konferencie OPK

50t

Newsletter

50t

Odber newslettra

Poistenie PUP

Nadácia Príroda

SME ČLENMI

cic

FACE Official dark green 1

fitasc

Hlavný partner:

Agrotrade 01

Zmluvní Partneri:

 

ibo_jpg.jpg

OKGroupSK150

partner lesy web

partner vlm web

 

Logo VF

Partneri a komunikační partneri

logo transparentne nove

oz zelen

Polovnictvo a Rybarstvo

LovuZdar DarkGreen1 1Logo VF

Telekomunikačný partner

O2BD